Petter Mather Simonsen

Petter har i mer enn 30 år bidratt i utvikling og bygging av forretning i en rekke forskjellige bransjer, enten i en operativ rolle eller som rådgiver. Han trives best i det udefinerte grenselandet hvor teknologi, finans og marked møtes. Petter har betydelig erfaring med strategi- og forretningsutvikling, M&A og endringsprosesser fra en rekke større internasjonale konsern som ABB, Elkem og Telenor og fra innovative oppstartsvirksomheter.

 

Petter har blant annet sittet i ledelsen i Telenor Broadcast i ni år. Der ledet han et team med ansvar for M&A, forretningsutvikling og analyse og var sentral i å bygge opp og utvikle Telenors hel- og deleide mediavirksomhet, som er kjent under merkevarene Canal Digital, RiksTV, Conax, Telenor Satellitte, TV2 og Apressen.

 

Petter bistod nylig Schibsted Media Group med å lansere abonnementstjenesten Svos; en digital konsumenttjeneste som effektivt løser nettbutikkenes utfordringer med rask levering helt hjem. Petter var også i kjerneteamet for Financial Inclusion Summit 2019; en ny norsk konferanse i Oslo Operahus som presenterte mer enn 30 nordiske fintech-selskaper for 300 potensielle investorer og partnere fra 30 nasjoner.

 

Han er utdannet siviløkonom med en Bachelor i Management Sciences fra University of Manchester’s Institute of Science and Technology (UMIST) i UK og har en MBA fra Insead.

Ontogeny Group AS

Nedre Slottsgate 21, 0157 Oslo

linkedIn_logo.png